fredag 13 maj 2016

Växer som ogräs!..

Det växer så det knakar

Nu är jag snart där igen! Jag som inte skulle odla lika mycket som ifjol! Helt galet! Men samtidigt otroligt roligt att hänge sig till något så tacksamt som odling. Tror jag ska sluta bry mig och bara göra, det löser sig med plats och så kan man få byta till sig nya spännande växter och ha en hobby som gör mig lycklig....

Kan man önska sig mera än det?
Selleri, Gurka och Grönkål 


Denna vecka har jag fått pyssla om mina små skyddslingar som nu tagit fart ute i "barnkammaren" i farstun. Gurkan och Grönkålen har växt så det synts dag för dag så det har blivit aktuellt med tidig omskolning av de två. Däremot så har sellerin tippat omkull så det kändes nödvändigt att prova att sätta om den i större kruka, mitt första år med den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar